sunnuntai 31. joulukuuta 2017

Summary of 2017 and plans for 2018

Even if the header is in English, I'll start with writing my thoughts of 2017 and plans for 2018 in Finnish, and then continue in English. Siispä ensin suomeksi ajatuksiani ja sitten samat englanniksi.
Paljon iloa ja vauhtia on Finswengin vuoteen 2017 mahtunut. Kuva: Ida Turunen
Team Finsweng'in vuosi 2017 oli huikea. Näin vuoden lopussa kun alkaa keräämään ajatuksia miten summaisi "koiravuottaan 2017" niin päällimmäisenä on kiitollisuus. Olen niin äärimmäisen kiitollinen ja onnellinen että minulla on niin hienoja ystäviä joiden kanssa jakaa ja yhdessä tehdä kaikkea "koiratouhuilua" ja joiden kanssa saa käydä monimuotoisia ja antoisia keskusteluja. Samassa hengenvedossa on todettava että olen kiitollinen perheeni päivittäisestä tuesta ja avusta kasvatustyöni mahdollistamiseksi. Toki suurin osa päivistämme täällä kotona on sitä koirallisen lapsiperheen arkea, mutta varsinkin kun meillä on pentuja tai olen lähdössä näyttelyreissuun, niin huomaan että oikeasti en voisi harrastaa koirankasvatusta ja -näyttelyitä niin helposti jos minulla ei olisi tämän mahtavan perheen tukea ja apua. Pikkuhiljaa perhe on myös "hiipinyt mukaan" näyttelyreissuille, kehitys joka on monella tapaa hienoa. Varsinkin tyttäreni ovat innolla suunnittelemassa seuraavia näyttelyreissuja, mutta myös pentueita, kun taas Pasi on se peruskallio joka pyörittää niitä tuikitärkeitä arjen rutiineja kun minä olen muussa tekemisessä kiinni.

Ei kahta ilman kolmatta sanotaan, ja se on niin totta myös minulle; ystävien ja perheen lisäksi mahtavat kasvatinomistajat ovat ne joista olen kiitollinen. Jokainen kasvattamani pentu on kuin oma lapsi ja heillehän haluaa kaikkea hyvää. On aina niin sanoinkuvamattoman ihanaa ja helpottavaa kun löytyy niitä ihmisiä jotka haluavat tätä hyvää kasvateilleni antaa. - Toki moni kasvatinomistaja on myös ystäväni jo entuudestaan ja monista nuorien kasvattieni omistajista on hyvää vauhtia tulossa hyviä ystäviä. Uusia ystäviä olen saanut myös muita kautta pitkin vuotta. Yhdessä tekeminen on minusta hyvin pitkälle koirankasvatuksen suola, ja sanat eivät riitä kuinka onnellinen olen tästä "tiimistäni" joka ympärilläni mukavasti pyörii ja hyörii. Kiitos!
Teidänkaltaisia ihmisiä toivon löytyvän myös vuoden 2018 pennuille. Pentusuunnitelmista lisää voi lukea Puppy-news-sivulta.
Ulkoilun jälkeen Selma lukee satua kyläilevälle Muppelle (peiton sisällä) ja Naatille.
Vuonna 2017 arjen katkaisi aika monta kertaa päivät jolloin voitettiin palkinto poikineen.
Niitä itse koiramaisia tapahtumia oli kiitettävä määrä pitkin vuotta 2017, ja kun ilman listausta mietin niitä, niin totean että meillähän on mennyt todella hyvin! Jokaiselta näyttelyreissulta on tullut nk voittoja kotiin ja usein olen jopa saanut olla iloisen yllättynyt kun "rima on reilusti ylittynyt". Kun lähtee tyypilliseen suomalaiseen tapaan tekemään parhaansa ja katsomaan mihin se riittää, niin on ollut ilo huomata että kyllä tämä tekeminen (johon todellakin itse uskon) riittää yllättävän korkeisiin palkintosijoihin tiukassakin kilpailussa ja tiukoilla tuomareilla. Blogipostauksissani löytyy tarkempia tuloksia ja alempana olen nostanut muutaman minulle tärkeän reissun "highlight-tyypisesti" esiin.

Kun summaa Team Finsweng'in palkintoja vuodelta 2017 niin määrä voi kuvata kahdella luvulla: sertifikaatteja 27 ja CACIB'eja 10. Samantyylistä tuloksellisuutta toivon ja uskon vuodelta 2018. Suunnitelmissa on nyt ainakin seuraavat näyttelyt (paikkakunnat ja kuukausi):
Tallinna 2/2018,
Riika, Lahti ja Lappeenranta 3/2018
Puumala ja Tallinna 5/2018
Pieksämäki 6/2018
Pärnu, Juva ja Mikkeli 7/2018
Druskininkai 8/2018 
Tämä siis tiedoksi teille ystävät; tapaamisiin näissä näyttelyissä!

THANK YOU ALL MY DEAR FRIENDS FOR THE "DOG YEAR OF 2017"!!!
I'm blessed with a lot of friends and great Finsweng aussie-owners. This has been a year to remember.
Highlights from show rings during 2017:
Valga (Estonia) 4.2.2017
Valga (Estonia) 5.2.2017
Tallinn and other summer shows
Specialty of Finnish Aussie Club  

 Finally a couple more of photos from "my kennels" everyday life
We walk in our forests almost every day of the year.
Muro and Vallu taking a nap in the sofa.
Aussies love kids, and kids love Aussies!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti